Zon, zand en bier.

8 juni 2024 - Bellevue, Washington, Verenigde Staten

Receptie

76FA4BFD-8F49-4E38-BFA1-9A1D233007B9

Na een betrekkelijk goede nachtrust en een ontbijt buiten in de zon, kwam Hjalmar ons ophalen. Vanmorgen stond downtown Seattle op het programma. Nicole moest vanmorgen nog werken en zou ons rond lunchtijd oppikken. We  zetten de auto bij het appartement van Hjalmar en Nicole neer en gingen verder met de bus. We waren in augustus ook al bij Pike’s Place geweest, maar het is zeker een tweede bezoek waard; allerlei leuke kleine winkeltjes en eettentjes. Daar hebben we heerlijk rondgedwaald en koffie gehaald bij Ghost Alley Espresso, vlak bij de Gum Wall. Dat is een straatje waar de muren helemaal beplakt zijn met kauwgom. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Gum_Wall

100001435120240607_11104920240607_111041100001435220240607_115012

We haalden lunch bij Piroshki en wachtten daarna op Nicole, die met de auto naar het centrum zou komen. Een hele onderneming, want Seattle is echt mega druk.

Onze volgende stop was Golden Gardens. Daar konden we langs het strand wandelen, terwijl het tij heel laag was. Hierdoor kun je allemaal zeediertjes zien die achtergebleven zijn in de poelen op het strand. We zagen zeesterren, zeekomkommers, anemonen en heel veel krabben. De meeste krabben hadden het niet overleefd, want het lage tij levert een feestmaal op voor de zeemeeuwen. Er liepen ook mensen van de Amerikaanse natuurmonumenten rond en zij vertelden van alles. Af en toe spoot er een straaltje water vanuit het zand omhoog. Dat was dan een schelpdier dat zich aan het ingraven was. Hjalmar werd tot 2x toe natgespoten!

1000014360Golden garden wandelingKrabZeesterZeester20240607_134504100001435820240607_125832

Van al dat strandwandelen word je dorstig en we besloten een uitgebreide vrimibo te doen. We gingen naar de wijk Ballard, waar 12 bierbrouwerijen op loopafstand van elkaar zitten. We bezochten er 3. Het weer is hier heerlijk zodat we elke keer buiten konden zitten. De afgelopen tijd hebben ze veel regen gehad, dus dit is echt heel fijn. Morgen is de voorspelling dat het rond de 27 graden wordt. Dan gaan we naar een eiland, dus weer goed smeren met zonnebrand 🥵

Vrimibo

We eindigden de dag bij de ouders van Nicole. Daar hadden we avondeten. Het was nog een hele toer om van Ballard via het appartement van Hjalmar en Nicole bij haar ouders te komen. Het verkeer was ook nu weer verschrikkelijk druk. Een half uur later dan gepland kwamen we daar aan. Nicole haar zus met haar man en hun zoontje waren er ook. Het was een gezellig weerzien.

Bij John en Mary

Morgen met de veerboot naar Bainbridge, nu genieten van een drankje en hopen op weer een goede nachtrust.

1. Ernst:
    8 juni 2024
    Gezellig hoor, die meet & greet...die ze de hartelijke groeten!
  2. Corry Volmer:
    10 juni 2024
    Gezellig met elkaar...
    Hoop, dat jullie het nederlands niet gaan verleren...
    Even 'n extra lesje: dank voor jullie mooie verslagen, knap, hoor!
    Geniet van jullie mooie reis en de lieve mensen om je heen.
    Liefs van ons xx

Jouw reactie