Met een soeplepel naar de wc en nogmaals The Old Town.

26 juni 2024 - San Diego, California, Verenigde Staten

Gisteren hadden we al een koffer ingepakt en het leek dat we niet veel meer over hadden om in de tweede koffer te stoppen. Maar op de één of andere manier viel dat tegen en koffer 2 was nog zwaarder dan de eerste. Gelukkig zitten we nog 1 nacht in een hotel en kunnen we wat rommelen met de bagage, kijken wat we in de rugzakken kunnen doen en eventueel nog achterlaten. En anders betalen we bij.

Na het bijvullen van het gas en het aftanken ($150 aan benzine), reden we naar El Monte om de camper in te leveren. De camper werd geïnspecteerd en alles werd goed bevonden. Wij hadden echter ergens halverwege de reis gezien dat een kap bovenop de camper stuk was. En we hadden het vermoeden dat dat door ons kwam. We hebben dat toch maar eerlijk gemeld, maar het duurde wel even voordat het verhuurbedrijf wist hoe ze dit aan moesten pakken. Dit hadden ze nog niet eerder meegemaakt. Wij hebben een reisverzekering, dus het komt allemaal goed.

20240625_091238

We werden opgepikt door David met een Tesla model X. David zat op de praatstoel en we hadden een gezellige rit naar het hotel. Hij had al veel gedaan in zijn leven; als een soort vertegenwoordiger van software veel gereisd, ook naar Europa, hij verkocht messen aan het leger en reisde daardoor met een camper rond. En nu was hij Uber chauffeur, maar blijkbaar ook nog iets anders, want nadat hij ons had afgezet had hij een Zoom meeting. In zijn auto. Zijn navigatie had hij zelf ingesproken:’ Als ik van iemand aanwijzingen moet aannemen, dan is het van mezelf ‘.

20240625_112928

We konden pas om 4 uur in het hotel en het was nog maar half 12. Onze koffers mochten we wel alvast afgeven. Het was een klein stukje lopen naar The Old Town en dat deden we. Maar eerst koffie! We vonden op aanraden van een serveerster van een ander restaurant een leuk koffietentje. Ongeveer de lekkerste koffie die we tot nu toe hebben gehad. Voor het gebruik van het toilet moesten we de sleutel vragen. Die zat vast aan een pollepel! Dat voorkomt in elk geval dat je de sleutel niet per ongeluk in je zak stopt.

20240625_12133920240625_12124720240625_12164420240625_121237

Gisteren hadden we de oude stad al verkend, maar het is hier zo gezellig, dat je er gerust nog een middag door kunt brengen. We dwaalden weer rond en hadden een lekkere lunch, burrito’s. Voor mij weer veel te veel.

Het was tegen kwart voor 3 dat we terug waren bij het hotel en nu konden we inchecken en in de kamer. We deden een siësta (heerlijk, weer een normaal bed!).

20240625_13114220240625_13064020240625_12330410000160071000016008

We hadden al eerder een bierbrouwerij gezien en daar deden we een drankje. We vroegen de eigenaar of hij nog een leuke plek wist om te eten. Hij raadde Tahoona aan, tegenover de brouwerij. Dat was inderdaad een goede tip, want het eten was veruit het beste wat we hebben gehad in de afgelopen 3 weken!

Als afsluiting van de dag gingen we terug naar de overkant, naar Churchill, een bar waar je op het terras een sigaar mocht roken. Binnen kon je uit een grote collectie een sigaar kiezen. Die werd voor je geknipt en aangestoken. Ik rook niet, maar Jan Maurits heeft genoten van de sigaar. Het was heerlijk om zo op het terras deze dag af te sluiten, hij met een Guinness, ik met een witte wijn.

20240625_201840

20240625_20155520240625_20462820240625_201810

Wanneer ik dit tik, liggen we lekker op bed met de tv aan. ‘Murder she wrote’ is op tv. Ongeveer elke 10 minuten is er reclame tussendoor. Vooral over medische zaken.

Buiten raast het verkeer nog voorbij, want we zitten vlak bij de snelweg. We hopen op een goede nachtrust en dan zijn we klaar voor het laatste stuk van de trip: de terugreis.

E66718A2-06E6-4562-AE73-C5B53E03D540

1. Susanne:
    26 juni 2024
    Hele fijne terugreis gewenst!

Jouw reactie