Het kan weer eens niet in 1x goed, maar we zijn thuis!

28 juni 2024 - San Diego, California, Verenigde Staten

Laatste dag in Amerika, voorlopig. De vlucht van vanmiddag ging pas om kwart over 5, dus we hadden nog zeeën van tijd. Na het ‘fantastische’ ontbijt in het hotel, brachten we onze koffers nog een keer bij de receptie, zodat we nog even naar het oude stadje konden. Het leek iets minder warm dan gisteren en er waaide een koel windje. Maar in de winkelstraat in de zon was het bloedheet. We wandelden langs oude gebouwtjes, een soort van open lucht museum. Dit is ook een populaire bestemming voor schoolexcursies e.d., want we zagen gisteren en vandaag groepen kinderen, die bij verschillende gebouwen uitleg kregen.

20240626_11305520240626_11013620240626_11012420240626_110159

We gingen door naar het fiesta-gedeelte (zo heet het echt) waar alle winkels en restaurants waren. Omdat de koffie in het hotel niet te drinken was, bestelden we hier koffie. Vlakbij stond de ober die ons gisteren hielp, koffie te drinken voordat hij aan het werk ging. We hadden gistermiddag een leuk gesprek over voetbal, hij was fan. ‘No, not soccer, football, I am Mexican!’ Hij herkende ons en zei:’You are back, welcome!’ We legden uit dat het nog even duurde voordat het vliegtuig ging en met een brede glimlach wenste hij ons een goede reis. Wij denken dat deze man altijd lacht 😁

20240626_10562620240626_10570420240626_10561020240626_105717

Omdat we eigenlijk wel uitgekeken waren, liepen we terug naar het hotel en bestelden de laatste Uber van deze vakantie. Het vliegveld lag bijna aan de overkant, maar iedereen die in Amerika is geweest weet, dat dit niet te lopen is. Dit soort gebieden is niet ingesteld op voetgangers. We waren ruim op tijd op het vliegveld. Het inleveren van de bagage en door de security gaan verliepen soepel. Nog tweeënhalf uur wachten voordat we konden boarden.
Deze reis ging goed en we hebben nog niet vaak zoveel beenruimte gehad. Jan Maurits kon gewoon languit met zijn benen. We zaten samen, achter ons waren weer 3 stoelen. De man in de rij achter ons bij het gangpad legde steeds zijn lange benen naast mij neer, niet echt gezellig. Op een gegeven moment gingen ook zijn schoenen uit 😶 Hij was ook constant aan het zeuren bij de stewardessen. We konden ondanks alles toch een paar uurtjes slapen.

10000160401000016038

In München hadden we een uur om over te stappen. Er stond op het vliegveld aangegeven dat het 20 minuten lopen was naar de andere terminal, maar ik weet niet wie ze als maatstaf daarvoor genomen hebben, wij waren er in een minuut of 10. We verheugden ons erop dat we nu bijna in Amsterdam waren, maar het mocht niet zo zijn. Lang verhaal kort, we hadden wéér vertraging, nu vanwege weersomstandigheden (onweer). We werden wel alvast in het vliegtuig gezet en dan was de verwachting dat we na een klein uurtje konden vertrekken.

Screenshot_20240627_151523_Samsung Internet

Bij elke vlucht heb je bijzondere mensen. Ook nu weer; in de rij vóór ons zat op het hoekje bij het gangpad een oudere dame en haar man zat naast haar op het andere hoekje. De vrouw was tergend langzaam met spullen wegleggen en maakte nauwelijks plaats voor anderen, wat weer ergernis opriep. Ze had had uitgebreid haar stoel ontsmet en sommeerde haar man om hetzelfde te doen. Daarna ontsmette haar handen, om vervolgens een smoezelige Financial Times open te slaan. Een stewardess was begonnen om alle bagage in de vakken goed neer te leggen. Toen ze bij de dame kwam, vroeg die of ze wel voorzichtig deed met haar spullen. 'Want er zitten hele delicate dingen in'. 'Rats met je delicate spullen', leek de stewardess te denken en stampte de bagage nog eens flink aan.

De uiteindelijke vertraging was 2 uur. Wij gaan een volgende keer rechtstreeks! Het laatste stuk van de reis verliep snel. Het was al na 7 uur en we hadden trek gekregen. Bij Nunspeet aten we een hapje, buiten met gezellig de snelweg op de achtergrond 😁

IMG-20240627-WA00041000016081

We hebben allebei goed geslapen vannacht en de eerste 2 wassen zijn schoon. De tuin en de moestuin zien er mooi uit, dankzij de goede zorg van de oppassers! Het nummerbord van Oregon hangt in de tuin en wij zijn stiekem al een beetje aan het kijken waar onze volgende reis naar toe zal gaan.

Maar eerst gaan we nagenieten van deze reis en genieten van de rust en de schone lucht hier op ons plekje in Zwolle. Dat zijn we tijdens de afgelopen weken heel erg gaan waarderen, want op veel plekken waar we waren is dit niet iets vanzelfsprekends.

Bedankt voor het meelezen en bedankt voor het reageren op onze reis. Dat was elke ochtend weer heel leuk om te lezen. En misschien tot een volgende keer.

20240628_161600

20240628_200324

20240628_154740

1. Ernst:
    28 juni 2024
    Welkom thuis...namens de achterblijvers ...
  2. Maria:
    Home sweet home 😘
  3. Jannet:
    28 juni 2024
    Fijn dat jullie weer thuis zijn!
  4. Linda:
    28 juni 2024
    Wat leuk om op deze manier met jullie mee te lezen en mee te genieten.
    We spreken gauw iets af om lekker bij te kletsen.
    Tenslotte duurt de zomer nog even.
  5. Elma:
    28 juni 2024
    Gelukkig weer veilig thuis, nu lekker nagenieten (en nog een beetje uitrusten van de vakantie?! 🤭)
    Leuk dat we weer konden meereizen ☺️
  6. Susanne:
    Weer lekker thuis!
  7. Sara:
    Welkom thuis en bedankt voor het mogen meelezen, -kijken en -luisteren! 😊
  8. Esther:
    28 juni 2024
    Wat een mooie reis en wat was het leuk om mee te lezen! Maar wat nu.. geen verhaaltje meer elke dag. Was er zo aan gewend geraakt. Snel weer een reis plannen jullie 😄
  9. Corry Volmer:
    29 juni 2024
    Oost...west... thuis is altijd weer het best!
    Maar déze reis neemt niemand je meer af! Zoveel mooie ervaringen, om op
    terug te kijken. Geniet samen van nog 'n hele mooie zomer, liefs Corry

Jouw reactie