De laatste reisdag.

24 juni 2024 - Chula Vista, California, Verenigde Staten

9E978369-2C30-43B0-8C11-2566FDB54EA0

20240624_16232620240623_191452

En zo begon onze laatste reisdag: een ontbijt bij het strand. Dit is één van de weinige keren dat we buiten konden ontbijten. Meestal was de wind te koud. Nu niet. Na de enerverende dag in Los Angeles was dit een fijne start. Er werd flink wat gefietst en en gejogd langs het strand. Een van de vuurkorven op het strand smeulde nog na van de vorige avond.

Ondanks de drukte op de camping en het strand én de opstijgende vliegtuigen, hebben we goed geslapen. De herrie viel uiteindelijk best mee. We noemen het wel steeds ‘camping’, maar het is niets meer en niets minder dan een parkeerplaats aan het strand, met een aansluiting voor stroom en water en een afvoer voor het riool. Plus dat we gebruik kunnen maken van douches à la Alcatraz 2.0.

1000015832

Het duurde ongeveer een uur voordat we helemaal uit Los Angeles waren. Waarschijnlijk was het minder druk bij de weg omdat het zondag was. We reden in elk geval relaxt weg.

Van tevoren zoeken we aardig goed uit hoe we willen rijden, maar nu zagen we onderweg dat we al eerder richting de kust konden gaan en dat deden we. Via Laguna Beach, een prachtig plaatsje, kwamen we aan de kust.

Als we zo doorreden, zouden we rond kwart over 12 op de camping zijn. Inchecken kon pas vanaf 1 uur. Je raadt het waarschijnlijk al: door alle vertragingen (ongeluk, wegopbreking) reden we exact om 1 uur de camping op. Dit is een KOA camping en die hebben over het algemeen wat meer voorzieningen. Hier is een zwembad, waar we vanmiddag ook gebruik van hebben gemaakt, een gift shop/ mini supermarkt en een locatie om wat te drinken en/of te eten. Wij namen een biertje. Uit een plastic beker…

6B2BA0C0-2026-40A3-B4E0-5A403C8E1AFFA6C1588D-0957-4D76-B06B-F63E002D92EA20240623_114341100001583520240623_113941

Over vandaag valt verder niet veel bijzonders te vertellen; we zijn onderweg nog wel even gestopt om van het uitzicht te genieten. En vanmiddag hebben we alvast 1 koffer ingepakt (vóórdat we een biertje gingen drinken 😜). We hebben weinig boodschappen over en dat is wel eens anders geweest. Herinner je nog die 2 grote zakken chips die we in Seattle gekocht hadden? Eentje was meer dan genoeg geweest voor deze hele reis.

20240623_173602

Morgen nog één keer knallen: hop on hop off in San Diego.

1. Kees Verhoek:
    24 juni 2024
    Geniet nog even van die laatste dag die eraan komt. Een heerlijke reis geweest, veel gezien en genoten.
  2. Susanne:
    24 juni 2024
    Nog even flink genieten voor jullie weer terug gaan!
  3. Erik H.:
    Goede reis terug alvast!
    Was weer erg leuk elke dag mee te lezen/reizen 😎
  4. Elma:
    Veel plezier nog! 😘
  5. Richard:
    24 juni 2024
    Nog heel veel plezier, bedankt voor de mooie verslagen en goede reis terug!
  6. Maria:
    24 juni 2024
    Veel plezier nog en hopelijk gaat de terugreis ✈️ heerlijk soepel.
  7. Corry Volmer:
    24 juni 2024
    Aan alles komt 'n eind....jammer voor jullie, maar weer fijn voor de thuisblijvers,
    want natuuuurlijk worden jullie gemist. In die koffer zitten vast de mooie herinneringen die jullie mee naar huis nemen!... 'n Voorspoedige reis naar huis en tot gauw, liefs Corry

Jouw reactie