Nóg een keer varen (en bier🍺)

10 juni 2024 - Bellevue, Washington, Verenigde Staten

Het is vandaag zondag, maar we zijn een beetje het besef van dagen kwijt. Ook omdat hier alles gewoon doordendert. We zitten vlak bij de snelweg en we merken niet echt aan bijvoorbeeld minder drukte dat het weekend is. Het geluid is nog net zo hard. We hebben deze camping uitgekozen zodat we niet al te ver weg zouden zitten van Hjalmar en Nicole. En tot nu toe zijn we overdag steeds weggeweest, dus de herrie is geen probleem. Vandaag is een uitzondering; we blijven vanmorgen bij de camper. Hjalmar is roeicoach en moest dit weekend 2x vroeg coachen. Daarnaast passen Hjalmar en Nicole op een paar katten en die moeten ook verzorgd worden.

Ik had me voorgenomen om dan vanmorgen te gaan zwemmen, want de camping heeft een ruim binnenbad. Helaas, het zwembad is tot 12 uur dicht voor onderhoud… Na 12 uur is geen optie, want vanmiddag gaan we voor een voorlopig laatste keer met Hjalmar en Nicole op pad.

Lake Union

Nicole had een leuk lijstje gemaakt met dingen die we nog zouden kunnen doen. We kozen om te gaan roeien op Lake Union. Met een roeier/ roeicoach aan boord moest dat wel goed komen. En gelukkig nam Hjalmar het roeien op zich. Roeien lijkt zo makkelijk, maar dat is het niet. Halverwege ging Nicole hem assisteren en ze kreeg het snel onder de knie. Op het meer was het een gezellige bedrijvigheid. Roeiboten, kayaks, sups, de hottub boot, motorboten voeren door elkaar heen. Volgorde van voorrang: roeien -> wind-> motor. Het meest bijzondere waren de kleine watervliegtuigen die ook op het meer landden of opstegen. Kijk ook eens bij onze filmpjes. Die kunnen we helaas niet in het verhaal plaatsen. Maar we hebben er bijvoorbeeld eentje van het watervliegtuig dat naast ons gaat opstijgen. We voeren langs een aantal woonboten. Ze zagen er heel verschillend uit en het leek wel een klein dorpje. http://Lake Union https://g.co/kgs/tivGFpr

20240609_1453261000014597

IMG-20240609-WA0013

1000014582100001459620240609_152438100001459110000146021000014601

100001460020240609_153111

Na zo’n 5 kwartier waren we weer terug en Hjalmar en Nicole namen ons weer mee naar de wijk Ballard, om daar naar een speciale ijssalon te gaan. Ze hebben daar hele bijzondere smaken. Wat dacht je van aardbeien-honing-balsamico met zwarte peper of peer met blauwe kaas 🤭 Elke maand hebben ze ook een thema. Deze maand: brouwerijen. Boffen wij even! Voordat we definitief gingen kiezen, mochten we proeven. Als we wilden, zouden we van elke smaak een theelepel kunnen proeven. En we konden ook 2x een halve bol ijs kiezen in plaats van 1 grote. Jan Maurits ging voor een halve Barrel-Aged Chocolate Stout gecombineerd met de pindakaas-fudge. Ik koos ook de Barrel Aged, samen met zeezout-caramel. 2 halve bollen waren inderdaad meer dan genoeg. Vrijdag waren we ook in Ballard geweest, bier proeven, in het industriële gebied. Nu waren we in het stadse gedeelte, wat heel gezellig was. Allemaal leuke winkels en restaurantjes. Toen we daar uitgekeken waren, bezochten we een bierbrouwerij, net buiten het stadscentrum. Seattle kent heel veel brouwerijen en we vinden het leuk om steeds een andere te bezoeken. Het lijkt ondertussen misschien alsof het hier één groot drinkgelag is, maar dat valt best mee. En vanaf morgen doen we weer ‘gewoon’ 🫣

20240609_17070320240609_181808

In downtown Seattle is net een nieuw sushi restaurant geopend; je kunt zelf pakken wat je graag wilt eten en aan het eind wordt het gewogen en daar komt een prijs uit. Een vriendelijke medewerkster legde uit hoe het moest. Haar ogen stonden heel ver uit elkaar, zodat ik niet goed wist of ze nu naar mij keek of degene achter mij. Daarnaast sprak ze ook niet heel duidelijk (of word ik echt doof), zodat de communicatie eerst niet zo soepel ging. Maar ze bleef vriendelijk, ook toen mijn betaalkaart tot 2x toe weigerde. We namen de sushi mee naar het appartement van Hjalmar en Nicole en aten het op in de kas op hun dakterras.

Sushi

Dit was onze laatste gezamenlijke activiteit van deze vakantie. Afscheid nemen is nooit leuk, maar als alles meezit, komen Hjalmar en Nicole aan het einde van de zomer een paar weken naar Nederland.

Tot zo ver Seattle. Morgen onze eerste echte reisdag. We gaan dan naar Cannon Beach. Ongeveer 340 kilometer. Volgens Google in 3 1/2 uur te doen, volgens de berekeningen van het reisbureau zeker een uur langer.

Jouw reactie