Chicago; Willis Tower, Millennium Park en een rondvaart.

31 mei 2019 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

De afgelopen nacht was niet de beste, wat slapen betreft. We gingen om een uur of 9 slapen, toen was het in Nederland inmiddels 4 uur ‘s nachts. Dat betekent ook dat wij 22 uur op waren. We sliepen snel, maar zijn vaak wakker geweest en konden vanaf half 6 niet echt meer slapen.Toch een beetje acclimatiseren, denk ik. Dan maar vroeg opstaan, zodat we op tijd de stad in konden. Ons hoofddoel van vanmorgen was de Willis Tower. Op de 103e verdieping van dit gebouw heb je een prachtig uitzicht over de stad en je kunt een soort van naar buiten stappen in een glazen hokje. Dat is een hele rare gewaarwording. We hadden allebei een lichte aarzeling voordat we op de glazen vloer gingen staan. Je weet dat er niets gebeurt, maar toch!

Willis Tower

Vanuit de Willis Tower.

Na het bezoek aan de Willis Tower en een beker lekkere koffie bij Mac Donalds, zijn we op zoek gegaan naar het begin van Route 66.  We kunnen het begin niet met de camper pakken (nou ja, kan wel, doen we niet), maar nu hebben we het in elk geval gezien.

Het begin van Route 66

Vlakbij is ook het Millennium Park. Het was de bedoeling dat dit park in 2000 klaar zou zijn, maar het is uiteindelijk 4 jaar later geopend. Er staan een aantal kunstwerken in, er zijn mooie tuinen en er is een groot podium. Er wordt veel met water gedaan. Wij vonden de Cloud Gate het mooiste kunstwerk. Het ziet eruit als een grote spiegelende boon, waar je ook onderdoor kunt lopen. Het is een hele aparte ervaring om jezelf en de omgeving in die spiegeling te zien. Helemaal als je binnenin het kunstwerk staat. Het allermooiste was toch wel de man die met een selfiestick de verkeerde kant op foto’s maakte!

Cloud GateZoekplaatje

Cloud Gate

Chicago is een prachtige stad, heel fotogeniek. Er is veel hoogbouw; veel moderne gebouwen, maar ook veel oude. Het staat allemaal door elkaar heen. Je blijft foto’s maken. Er is ook veel lawaai en het verkeer is superdruk. Vandaar ook dat wij niet met de camper naar het begin van Route 66 gaan.

ChicagoChicagoChicago

Na een korte siësta hadden we een rondvaart geboekt op Lake Michigan en de  rivier The Chicago, die dwars door de stad loopt. Vanaf het water ziet alles er heel anders uit. En het briesje op het meer was ook een welkome afwisseling, want de temperatuur was inmiddels aardig opgelopen, tot zo’n 28°. Maar wij klagen niet.

Gids David had allerlei wetenswaardigheden over met name de gebouwen van Chicago. Het was een verhaal vol superlatieven; het één was de hoogste toren van Amerika, het ander was het best ontworpen gebouw van Chicago, Chicago heeft de meeste bruggen die openen dicht gaan enz, enz. Wij haakten al snel af, ook omdat het voor ons lastig te volgen was.

Rondvaart Skyline Chicago

Straks gaan we nog even weg om een hapje te eten. We hebben een leuke Irish Pub gezien. Het eten van gisteravond was heel goed (pizza made from scratch), maar wij vinden het leuk om bij verschillende restaurants te eten. Misschien gaan we nog een afzakkertje halen in dat restaurant. We hebben per slot van rekening nog kortingsbonnen!

1. Erik:
    1 juni 2019
    Land of Coupons :)
  2. Elma:
    2 juni 2019
    Leuk om weer met jullie mee te reizen 🚙
  3. Kees&Marina:
    2 juni 2019
    Leuk om jullie te volgen. Extra leuk omdat we over ruim een maand ook de grote oversteek gaan maken!
  4. Jan Maurits en Idwer:
    3 juni 2019