🎼 On our way, to LA 🎹

17 juni 2019 - Long Beach, California, Verenigde Staten

Naar Los Angeles

Vanwege tijdgebrek en de vermoeidheid heb ik gister niet alles verteld over Las Vegas. Want we kwamen toch een soort van overprikkeld bij de camper.

Natuurlijk was het niet allemaal negatief wat we zagen. Het is best knap hoe al die hotels bedacht en gemaakt zijn. Caesar's Palace heeft een Romeins thema. Dat is tot in detail doorgevoerd; beelden, pilaren, ramen etcetera. Een hotel in Egyptische stijl met een sfinx en hiërogliefen. Met een piramide en daar bovenin een licht, zo sterk dat het te zien is wanneer je in de ruimte bent. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Maar het is allemaal nep. Wat ons betreft: vaarwel Las Vegas. Het viel mee met de hitte; het leek minder warm dan de dag ervoor. Op straat stonden een soort vernevelaars waar vocht uit kwam. En anders gingen we een winkel of hotel binnen om af te koelen. We hebben ruim 4 water gedronken en bij het avondeten nog een grote beker cola en icetea.

Las VegasLas VegasLas Vegas

Las Vegas

Op naar de volgende bestemming, nadat we het gas om te koken bij hadden laten vullen. We waren niet vergeten dat dat ‘propane’ heet en niet ‘gaz’, zoals we 2 jaar geleden wel deden!

Langs de snelweg zagen we nog verschillende casino’s en hotels met casino’s. Allemaal prachtige gebouwen om te zien.

Rond kwart voor 10 reden we de staat California binnen. Even daarna kwamen we langs een checkpoint en het schoot ons te binnen dat iemand verteld had dat California heel streng is met de invoer van bepaalde producten, waaronder fruit. Nu hebben we niet meer zoveel eten in voorraad, omdat we aan het eind van onze vakantie zitten, maar nog wel wat fruit. Gelukkig konden we zo doorrijden. Pfieuw, hoe had dat anders gemoeten met ons appeltje rond koffietijd?!

Naar LANaar LA

Hier was ook weer goed te zien hoe droog het eigenlijk is. Elke kreek, rivier en geul was leeg. Ik denk dat het betrekkelijk groen was voor de tijd van het jaar, omdat er veel regen is gevallen in de afgelopen maanden, maar het water is inmiddels weg. In Las Vegas hadden ze zelfs sneeuw gehad! De hele stad lag plat, want niemand wist wat te doen.

Omdat we van alle kanten waren gewaarschuwd voor het drukke verkeer in Los Angeles, besloten we geen Route 66 meer te pakken, maar alleen de Interstate. Het is nooit te voorspellen hoe erg de drukte is en het leek ons een strak plan om vóór de spits op de camping op Long Beach te zijn. Nou ja, er van uit gaande dat ze een spits hebben, maar misschien is het wel de hele dag druk. Wat kan ik zeggen: het viel 100% mee! Er kwamen wel steeds meer rijbanen bij, uiteindelijk waren er 6 rijstroken (soms nog 2 extra voor het uitvoegen), maar alles ging zo soepel. Het was misschien wel de meest voorspoedige reis van deze vakantie. TomTom gaf het goed aan en we waren rond half 4 op de camping. 1x kort en 1x wat langer in de file gestaan. We zitten wel achter een hek, de eerste keer in deze vakantie. Maar goed, we zitten vlak bij Los Angeles. Het is een kleine camping met 80 plekken en het lijkt erop dat verschillende mensen hier semi-permanent verblijven.

Naar LANaar LA

Het was trouwens een verademing toen we uitstapten; niet meer zo heet maar heerlijk fris. Bijna een beetje koud. Alles beter dan Las Vegas!

1. Elma:
    18 juni 2019
    Grappig dat jullie nu net in Long Beach op de camping staan: Henk Aart, Gerard en ik verbleven daar ook in 1989. Maar dan in het huis van de familie van Henk Aart ☺️🙂