De camper.

20 augustus 2022 - Anchorage, Alaska, Verenigde Staten

Gisteravond gingen we om een uur of half 9 naar bed. Lang geleden dat we uit vrije wil zo vroeg gingen slapen. Voor de zekerheid had ik de wekker op de telefoon aangezet, omdat we vrijdag om half 11 de camper op moeten halen. Zoals vaak heb ik ook nu weer problemen met mijn apparatuur: ik krijg de tijd van mijn telefoon niet op de lokale tijd. Dus ging de wekker anderhalf uur later! Mijn eerste gedachte was: het is nog wel erg donker voor 8 uur ‘s ochtends, ik voel me totaal niet uitgerust. Maar gelukkig konden we verder slapen.

De locatie van ons hotel.Het uitzicht.

We hadden niet al te hoge verwachtingen van het ontbijt bij het hotel. Waar we ingecheckt hadden leek op een huiskamer met een balie, 2 bistro setjes en een ruime bank. De keuze was niet enorm, maar we konden toch een bodem leggen. We raakten in gesprek met een Amerikaans echtpaar van ongeveer onze leeftijd. Ze kwamen uit Minnesota en waren hier 10 dagen geweest. Dit was qua weersomstandigheden één van de beste dagen, vertelde de man. Ze waren ook op de hoogte van de boze boeren in Nederland… Gelukkig vroegen ze niet naar de ins en outs van het stikstofprobleem. http://www.merrillfieldinn.com/

De chauffeur van de shuttle bracht ons naar Cruise America, waar de camper hadden gereserveerd. En na een korte, norse instructie konden we op pad.

Eerst naar de supermarkt om flink wat in te slaan. We moesten zo ongeveer alles kopen, van melk, boter en groente tot aan afwasborstel, vuilniszakken en tabletten voor in de wc. Het was een flinke kar vol. We hebben ook, zeer tegen onze gewoontes, veel blikvoer gekocht. We zullen op plaatsen komen waar we niet of nauwelijks boodschappen kunnen doen. Nu kunnen we in elk geval bijna een week vooruit.

Boodschappen

Inmiddels is het kwart over 5 in de middag, bij jullie is het kwart over 3 ‘s nachts. De koffers zijn uitgepakt, we hebben even een dutje gedaan en zitten nu aan de warme thee. Want eerlijk is eerlijk: het is niet erg warm en ik heb voor de zekerheid een paar extra hemdjes gekocht. Laagjes is het toverwoord. We hebben de kachel zelfs aangehad. De regen tikt ‘gezellig’ op het dak. Misschien is het ook niet zo erg dat we niet zoveel kunnen doen. Zo kunnen we goed ontspannen door wat te lezen en te surfen. Morgen gaan we Anchorage verkennen. Met kaplaarzen aan, vrees ik ☔️

De weersvoorspelling 😩

1. Kees Verhoek:
    20 augustus 2022
    Leest als een warm welkom 🤔
    Gelukkig hebben jullie mooi weer 😇
  2. Corry Volmer:
    Ah jôh....wat 'n weer!
    Maar dit is 'n beginnetje.....hopelijk hebben jullie nog veel moois tegoed!
    En nú op pad, hè!!! Geniet ervan, dat doen wíj ook. Dank, dat we "mee mogen reizen"
  3. Nancy:
    20 augustus 2022
    Leuk om te lezen hoe jullie alles beleven. Nu lekker met de camper op weg. Groetjes