We zijn er!

19 augustus 2022 - Anchorage, Alaska, Verenigde Staten

Goed, de eerste hobbel is soepel genomen; stipt om kwart over 7 waren we op Schiphol, gebracht door Ingelise (nogmaals dankjewel). De bagage afgeven ging snel, net als de security check. Uiteraard weer gefouilleerd en mijn handbagage gecheckt op drugs (waarom, ik róók zelfs niet eens!). En zo zaten we binnen een uur aan de koffie. Het voelde wel even raar, om nu niets te moeten. De afgelopen dagen (eigenlijk de afgelopen weken), waren een kleine rollercoaster, vanwege het kopen van een huis en het te koop zetten van ons huis, voor mij een andere baan en daaraan gekoppeld afscheid nemen van kinderen, ouders en collega’s. Eigenlijk te weinig tijd om voorpret voor de reis te hebben. Maar goed, nog 3 uur wachten helpt wel met loslaten 😄 En het gaat ook best snel voorbij.

Op Schiphol.

De vlucht naar Frankfurt verliep ook soepel, net als de overstap (uiteraard wéér gefouilleerd).

Frankfurt

En wat kunnen we zeggen over het laatste stuk, behalve dan dat het lang was. Maar dat wisten we van tevoren. Waar we niet op gerekend hadden was de lange wachtrij in Anchorage, om Amerika dan eindelijk binnen te kunnen gaan. Toen dat achter de rug was, moest onze bagage nóg een keer door de scanner, omdat we aangeven hadden dat we eten bij ons hadden; krentenbollen, pinda’s en sultana’s. Ik denk dat ik een beetje teveel naar het programma ‘Bordercontrole’ heb gekeken, waar mensen soms een hele hoge boete krijgen voor het niet aangeven van etenswaren. Een vlotte jonge meid en een heel oud dametje stonden bij de laatste check. Het ging allemaal erg traag, want de oude dame vond het nodig om allemaal gegevens te noteren. Tergend langzaam kreeg ze het op papier. Daarna moest het eten uit de rugzak. De krentenbollen vond ze verdacht en die heeft ze geconfisqueerd. De rest mocht weer mee. Dus als je pinda’s meeneemt, geen enkel probleem. Ik had daar moeilijkheden mee verwacht.

Mount McKinley?Onderweg

Om bij het hotel te komen, konden we gebruik maken van de shuttle van het hotel. Bij de informatiebalie op het vliegveld zat alweer een oude dame 😒 Maar deze was heel vlot. Ze belde meteen en een half uurtje later werden we opgehaald.

Dit is niet het hotel van onze keuze, want de reisorganisatie had het omgeboekt. Het is eigenlijk een motel, waar je ook kunt ontbijten. Een locatie die we zelf niet zouden kiezen, maar de medewerkers zijn zó aardig! En het is schoon. Wel uber-gedateerd, maar schoon.

HotelBij de Chinees

Op het moment dat ik dit schrijf zijn we ruim 24 uur op. We hebben lekker gegeten (bij de Chinees) en een heerlijk lokaal biertje gedronken. Tijd om zo naar bed te gaan. Het is hier nu 8 uur ‘s avonds en dan is het in  Nederland 6 uur ‘s ochtends.

ps. Het weer? Niet om over naar huis te schrijven 😩

1. Kees Verhoek:
    19 augustus 2022
    😂😂😂😂, krentenbollen wie had dat gedacht.
    Fijn dat alles zo vlot verloopt. Vanaf vandaag begint dan de echte trip. Veel plezier, geniet en ik hoop dat weer wat opklaart voor jullie
  2. Richard:
    19 augustus 2022
    Wel een lange dag, even goed uitslapen en de reis kan beginnen!
    Geniet ervan.
  3. Kees&Marina:
    19 augustus 2022
    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Geniet van het vervolg!
  4. Corry Volmer:
    19 augustus 2022
    Reizen is doorgaans het lastigste deel...heel vermoeiend ook!
    Maar als jullie straks door Alaska toeren....ben je dat weer snel vergeten!
    Enne...neem voor onderweg wat krentenbollen mee, hè?! Liefs, Corry
  5. Erik:
    19 augustus 2022
    Leuk om te lezen! Ik hoop dat jullie een goede nacht hebben gehad, geen jetlag. Cheers
  6. Cieka:
    22 augustus 2022
    Ik ben nu ook aangesloten. Knap hoor, langer dan 24 uur op.
    Goede reis samen