Update maandag 11 september.

11 september 2017 - Dahlonega, Verenigde Staten

De hotelkamer.

Goed, daar zitten we dan op onze hotelkamer! Hoewel wij nog steeds niet echt het idee hebben dat de situatie hier ernstig is, zagen we vanochtend op het nieuws dat er in de buurt vandaag verschillende scholen gesloten waren i.v.m. de weersomstandigheden. Het heeft gedurende de dag geregend en nu merken we dat de wind aan begint te trekken.

Het weer wordt slechter.

Het was voorspeld, dat rond 6 uur 's avonds de storm hier op z'n hoogtepunt zou zijn. Wij zijn niet de enigen die in dit hotel verblijven vanwege Irma. Er staan hier verschillende auto's met een kenteken van Florida. Wanneer we naar de weersberichten op tv kijken, zien we dat het vanaf morgen beter wordt in het zuiden. Waar we nu zitten (Dahlonega) wordt het donderdag en vrijdag zelfs 28 en 29 graden. We blijven goed op de hoogte door het Amikaanse weer-nieuws, dat  24 uur per dag het weer helemaal uitkauwd, totdat er bijna niets meer van te maken is! En dat op meerdere zenders 😄

Piets weerbericht.Vandaag hebben we gebruikt om goed uit te rusten. We konden toch niet echt iets gaan doen en we zijn best moe. Niet alleen van de reis maar ook van de dingen die de afgelopen maanden zijn gebeurd. Vanmorgen hebben we uitgebreid ontbeten. Heel lekker, maar zó ongezond! Ik heb o.a. een pannenkoek gegeten die uit een apparaatje kwam (iets voor jou Hjalmar 😉) en een cinnamon roll. Zó lekker. Ik heb het de hele dag moeten bezuren, maar vooruit, hoe vaak ontbijt je in Amerika? Tussen de middag hebben we hebben we in de camper geluncht. Daarna heb ik eten voor vanavond voorbereid; salade en de ingredienten voor wraps. Op onze hotelkamer staat eeen magnetron, dus dat is makkelijk. Bij binnenkomst keek niemand raar op toen we met een pan met eten aan kwamen. Vanmiddag lekker bijgeslapen en we zijn nu net klaar met eten. Straks Midsommer murders kijken 😆 en morgen naar een goudmijn.

1. Cieka:
    12 september 2017
    Wat leuk om jullie zo te volgen. Hier wordt een herfststorm(pje) verwacht. Het wordt guurder. Rond het huis is alles ok.
    Goed dat jullie rust pakken. Accu kon wel wat gebruiken. hartelijke groeten
  2. Maria en Theo:
    12 september 2017
    Hoi Idwer en Jan Maurits!
    Bedankt voor het linkje van jullie blog!
    Zó leuk om jullie belevenissen te volgen!
    Met Irma begint jullie avontuur wel erg letterlijk en figuurlijk! Dit geeft je wel even gelegenheid om te acclimatiseren!
    Veel reisplezier!