Op de loop voor Irma.

10 september 2017 - Dahlonega, Verenigde Staten

Naar Dahlonega GA

Hoewel we het niet hadden gedacht, gaan wij ook last krijgen van hurricane Irma. Ze is dan inmiddels afgezwakt tot een tropische storm, maar dat is nog steeds heftig. De mensen van de camping waar we 2 nachten zouden staan adviseerden ons om weg te gaan. De camping is ten oosten van Atlanta. Na wat heen en weer gebel (via de telefoon van de camping, want onze telefoons werken op de één of andere manier niet) hebben we een hotel geboekt voor 3 nachten, ten noorden van Atlanta. Het weer is nog rustig, we wachten af. Onze bedoeling is om woensdag af te zakken naar het zuiden om zaterdag in Pensacola aan te komen en zo de route richting New Orleans op te pakken. Nooit geweten dat een tornado zoveel impact zou hebben! Deze vakantie is de best voorbereide vakantie ooit en het enige vaststaande feit is, dat we een camper hebben. Waar we nu ook nog niet in slapen 😆 Hoe dan ook, we maken er het beste van. De omgeving is prachtig en we kijken onze ogen uit wat betreft auto's, campers, mensen, winkels en hun producten etc. De mensen die we tot nu toe gesproken hebben (en dat zijn er de afgelopen 2 dagen al aardig wat) zijn heel vriendelijk en behulpzaam.

Vanavond heb ik gekookt in de camper en  hebben we daar gegeten. Dineren in dit hotel is niet mogelijk. Ook verwachten we niet zo veel restaurants in dit plaatsje. We hadden voor een paar dagen boodschappen gedaan om zelf te kunnen koken. Dus maar gewoon op de parkeerplaats gekookt. Dat gaat hier toch allemaal wat anders dan in Nederland. En al die mensen die roepen dat je in Amerika niet gezond kunt eten begrijp ik niet. Er is genoeg verse groente en vers fruit te krijgen. Kijk maar naar de foto!

Aardappelen, groente en vlees! Eten in de camper.

1. Elma:
    11 september 2017
    Wat jammer dat het zo gaat. Maar beter kun je voorzichtig zijn en de aanwijzingen die je krijgt opvolgen. Ik hoop dat jullie je geplande reis gauw kunnen oppakken! 😗
    Elma
  2. Laura:
    11 september 2017
    Hopelijk is de storm snel voor ik en kunnen jullie lekker gaan rondtrekken. Gelukkig hebben jullie al wel gebruik kunnen maken van de camper 😊
  3. Jan Maurits en Idwer:
    11 september 2017
    Het komt ook allemaal wel goed. We moeten alleen onze plannen bijstellen. Belangrijkste feit: we zijn in de States!