Kort door Kansas en een aanrijding met een schildpad.

5 juni 2019 - Oklahoma City, Oklahoma, Verenigde Staten

Saint Louis naar Springfield Missouri

De bulderende treinen hebben ons vannacht niet al te veel wakker gehouden, gelukkig. Ik werd wakker met een ontstoken ooglid, heel vervelend en vermoeiend. Ook zijn we beiden behoorlijk gestoken door muggen. Jan Maurits heeft 2 enorme bulten bij zijn knie. Jeuk!!

We vertrokken rond half 9, omdat we een vrij lange etappe voor de boeg hadden, 305 mijl (op het kaartje staan minder kilometers, maar dat is omdat we tolwegen vermijden). Deze dag hebben we in het begin een lang stuk op de Route 66 gezeten. Vooral omdat we eigenlijk een stukje van Kansas mee wilden pakken: weer een extra staat waar we zijn geweest. De originele Route 66 gaat daar doorheen. Ook nu weer mooie plaatsjes en schattige gebouwen.

Naar Oklahoma

Omdat we de oprit naar de Interstate hadden gemist, reden we uiteindelijk een heel andere route (we kwamen wel zonder problemen bij de camping uit, hoor). Net als de vorige keer toen we in Amerika waren, viel het ons op dat je overal fastfood restaurants hebt. Drive Thru en Drive in. Dan blijf je gewoon op een speciale parkeerplek in je auto zitten eten. De meerderheid van de Amerikanen die we zien is te zwaar. Geen wonder als het fastfood goedkoper is dan groente en fruit.

Naar OklahomaNaar Oklahoma

Langs de weg ligt allerlei ondefinieerbaars. Vaak zijn het autobanden, maar net zo vaak doodgereden dieren; wasbeertjes, konijnen, gordeldieren. Onze camper kwam in aanraking met een schildpad. Serieus. Ik dacht al eerder dat ik er eentje zag liggen, maar ik dacht dat ik me het verbeeldde. Helaas kunnen schildpadden niet zo snel oversteken.

We zien overal dat het hier veel heeft geregend. Veel gebieden staan (deels) nog onder water. Je ziet soms aan huizen of schuren hoe hoog het water heeft gestaan. Bizar was een rij bomen die ook voor een deel onder water hadden gestaan. Een kaarsrechte lijn, boven de lijn groen blad, eronder alles bruin en dood.

Deze dag waren we een keer mooi op tijd op de camping, zo rond 4 uur. Het laatste stukje was nog wel spannend; een wegopbreking, maar gelukkig een piepklein afritje richting onze camping.  Inchecken, aankoppelen, stoelen klaarzetten en een biertje erbij. Cheers!

KOA Chatham

O ja, we zijn inmiddels in de 4e staat van deze vakantie aangekomen: Illinois, Missouri, Kansas en nu Oklahoma.

1. Jodi Buchanan:
    6 juni 2019
    Idwer and Jan Maurits, As you continue through Oklahoma Route 66 goes through the city of El Reno west of Oklahoma City. Steve's mother lives in El Reno! I'm so glad you are finding an adventure each day. Be well...Jodi and Steve
  2. Kees&Marina:
    7 juni 2019
    Leuk al die verhalen hoor!👍🏼
  3. Elma:
    18 juni 2019
    Kun je trouwens een boete krijgen voor het aanrijden van een schildpad? 🤔 Amerika lijkt me nou net zo'n land waar dat een mogelijkheid is...😏