Van Joliet naar Chatham via zeer slecht wegdek!

2 juni 2019 - Chatham, Verenigde Staten

Het is 5 uur in de middag en we zitten fully hooked up op Double J Campground. Met een biertje en wat te knabbelen. Een camping aan de Route 66 en daarnaast de Interstate... Deze camping is groter dan die van gisteren en oogt professioneler; er is een zwembad, minigolf en bij de receptie zit een klein winkeltje. En wat ook wel heel fijn is: we hebben WiFi!

Double J’s Campground

Vandaag was onze eerste lange reisdag. Nou ja, niet echt lang, 281 kilometer, maar we zijn nu écht begonnen met Route 66. Mooie plaatsjes en veel bezienswaardigheden. We zagen al snel een benzinestation dat gericht was op de Blues Brothers. Met de auto van Jake en Elwood pontificaal in zicht.

Blues Brothers

Het weer is goed, gedurende de dag werd het zo’n 25°. De mensen die we spraken hadden het er bijna allemaal over dat het hier heel lang achter elkaar heeft geregend. Dat zijn ze niet gewend. Nu geniet iedereen ervan dat het al 3 dagen achter elkaar mooi weer is.

Naar ChathamNaar Chatham

De volgende stop die we maakten was bij een gerestaureerd benzinestation. Binnen kon je uiteraard souvenirs kopen, maar er was ook een piepklein museumpje. Met allerlei oude spullen, van gereedschap tot speelgoed. Dat zie je veel meer, dat souvenirwinkels ook oude dingen ten toon stellen. Bij het benzinestation raakten we aan de praat met een man die de Route 66 de andere kant op deed. Hij was met zijn vrouw en zoon 2 weken onderweg in een Corvette. Onderweg probeerden ze op zo veel mogelijk authentieke plekken te overnachten.

Naar Chatham

We zijn nog op een paar andere plekken gestopt. Inmiddels hebben we ons 1e nummerbord gescoord, een oude uit 1952. De bedoeling is om een nummerbord te kopen van elke staat waarin we zijn geweest. We hebben ook al meteen besloten om deze thuis in onze overkapping te hangen en niet aan de schutting zoals de anderen, want hij is wat aan het roesten. Het zou jammer zijn als-ie helemaal wegroest.

Bunyon Giant Naar Chatham

De hele dag hebben we zo’n beetje op de oude Route 66 gereden. Dat de weg oud is hebben we gemerkt; op een gegeven moment schoot de deur van een aanrechtkastje open en rolde de pindakaas door de camper (gelukkig een plastic pot). Daarom besloten we om na onze laatste stop de Interstate te nemen, die af en toe qua wegdek niet onder deed voor Route 66!

Morgen naar St.Louis, 195 kilometer voor de boeg. Vanavond The Blues Brothers kijken.

ps. Je kunt de Route 66 ook op de fiets doen.

Een andere uitdaging

1. Corry Volmer:
    6 juni 2019
    Wat stoer, om met zo'n prachtige camper het land te doorkruisen. En mooi weer...dit willen we toch allemaal?
    Liefs van ons😉😄
  2. Jan Maurits en Idwer:
    6 juni 2019
    Inderdaad heerlijk om te doen. Wat het weer betreft: liever Spanje. Hier toch regelmatig regen en dat gecombineerd met warm weer zorgt voor veel klamheid. Maar we klagen niet 😁