Into the wild

5 augustus 2023 - Sammamish, Washington, Verenigde Staten

Zoals gisteren al aangekondigd: een hike vandaag. Rattlesnake trail. We gingen op tijd op pad om de hitte en de drukte wat voor te zijn. De totale afstand (heen en terug) is zo’n 7 kilometer. Het was om half 10 al redelijk warm. We begonnen met lopen en kwamen de eerste mensen al tegen die op de terugweg waren. Ik moet zeggen, het was een pittige klim. De heenweg alleen maar naar boven met soms lange steile stukken. Ik vrees voor spierpijn morgen. De omgeving maakte alles goed; grote rotsblokken, hoge bomen, mooie doorkijkjes. Na zo’n 5 kwartier klimmen met de nodige adempauzes tussendoor, bereikten we de top. Daar was het een drukte van belang. We genoten van het uitzicht op het meer en alle poses die genomen werden om selfies te maken! https://www.seattle.gov/utilities/protecting-our-environment/our-water-sources/cedar-river-watershed/recreation-areas-and-trails

Begin van de trailDoorkijkjeRots

Even uitrusten

Made it to the topMoe maar voldaanUitzicht

Er wordt wel gezegd dat dalen eigenlijk moeilijker is dan klimmen. Nou, laat mij maar afdalen. Het kostte mij een stuk minder moeite. We kwamen een ouder echtpaar tegen met een hondje. Ze zaten even uit te rusten. ‘The dog needed a rest’, zei de vrouw vrolijk. Het was een stuk drukker met omhooggaand verkeer. Veel jonge kinderen die op zomerkamp zijn. Maar ook ouders met jonge kinderen. Heel bijzonder:  we zagen een moeder met een dochter van 5 en een zoontje van 3½ op de top.

Voordat we naar de auto gingen, keken we nog bij het meer. De waterstand is daar ook alarmerend laag.

Onze volgende bestemming was Snoqualmie Falls. Een grote waterval die energie opwekt. Mooi om te zien, maar eigenlijk hadden we al genoeg indrukken opgedaan en we bleven niet lang.

Snooqualmie fallsWaterval

Er moest nog lunch worden gehaald en dat konden we op de terugweg doen. Het is toch elke keer weer schrikken, hier bij de kassa van de supermarkt. De eerste keer dat we boodschappen deden hadden we voor ruim 100 dollar gekocht. En wat hadden we eigenlijk. Niet heel veel.

‘s Middags splitsen we ons op; de mannen naar Mercer Island om de vliegshow van The Blue Angels en de vrouwen naar de nagelsalon! https://www.blueangels.navy.mil/

De vliegshow die ter ere van de Seattle Seafair gegeven werd, was fantastisch en duurde een uur. Wel een enorme herrie. Dat hadden we gisteren in Seattle ook al gehoord. Steeds kwam er eentje overvliegen om te oefenen. https://www.seafair.org/

Nicole, haar moeder en ik zijn blij met onze nieuwe nagels.

Vliegshow Blue AngelsStuntteamStuntteamBlue Angels

De man met de hamer kwam nu echt langs, want terwijl Jan Maurits nog op stap was, ging ik ‘even’ op de bank liggen. Ik werd wakker van hem toen hij uit de slaapkamer kwam na zijn dutje. Hij was dus thuisgekomen, had wat aangerommeld en was toen op bed gaan liggen. Het hele huis had leeggehaald kunnen worden en ik zou het niet hebben gemerkt 🤭

Het is nu half 10, we zitten buiten en het koelt lekker af. Het is overdag heel warm. We klagen niet, we waren de regen in Nederland behoorlijk zat. Maar hier heeft het al meer dan 30 dagen niet geregend en dat is voor deze regio niet normaal.

Om dan toch met iets positiefs te eindigen: morgenmiddag Engagement Party van Hjalmar en Nicole.

1. Elma:
    5 augustus 2023
    En, hoe iss het met de spierpijn? 🙈
    Niet vergeten om een foto te maken van de nagels 😉
    Enjoy the party! 😘
  2. Pieter & Lisanne:
    5 augustus 2023
    En dan Eddie Vedder op de achtergrond aan terwijl ik jullie reisverslag lees… Heel veel plezier vandaag met de party! ❤️
  3. Kees Verhoek:
    6 augustus 2023
    Mooie hikes, prachtige watervallen. Even stretchen om de feestelijke dag aanbreekt kunnen. Veel plezier morgen