Rock the boat

7 augustus 2023 - Sammamish, Washington, Verenigde Staten

De vrijgezellenfeesten… bleven netjes, tenminste toen wij als ouders er nog bij waren 😉 En volgens mij daarna ook nog wel. Maar laten we bij het begin beginnen. Nicole haar beste vriendin Maddy die ook getuige zal zijn, had geregeld dat we eerst naar een wijnbar zouden gaan. Nicole weet veel over wijn en heeft in Nederland in een wijnrestaurant gewerkt. We waren met z’n zessen: Nicole en 3 van haar vriendinnen. Daarnaast Mary en ik als de moeders van de bruid en bruidegom. We begonnen met een witte licht mousserende wijn. Ondertussen kwamen de verhalen op tafel over onder andere hoe Hjalmar en Nicole elkaar hebben leren kennen. Maddy had een aantal vragen bedacht die ze al aan Hjalmar had gesteld en die Nicole nu moest beantwoorden. Hjalmar had ook gezegd wat hij dacht dat Nicole zou antwoorden. De sfeer was gezellig en snel lieten we ons adviseren over een rode wijn.

Wijnbar Light Sleeper

De manier van afrekenen was nieuw voor mij. Maddy stelde voor:’Let’s all throw in a card’. Ik had geen idee wat dat betekende. De bedoeling was om je creditcard mee te geven zodat de rekening gesplitst werd. Super handig. Dus ik gooide onze ANWB creditcard achteloos op de andere creditkaarten.

Daarna gingen we op weg om karaoke te gaan doen. Ook een nieuwe ervaring. Geen bar met 1 scherm zodat je om de beurt kunt gaan zingen, maar allemaal kamertjes, zodat je veel meer privé bent. Ook dit was een leuke activiteit waarbij vooral de meiden lekker los gingen. Mary en ik gingen het eerst naar huis, wat zeker een half uur rijden was. Dat merken we elke keer weer, dat alles hier zo ver uit elkaar ligt. Je hebt voor bijna alles een auto nodig.

Karaoke

De mannen hadden een andere avond, maar net zo leuk. Eerst lekkere biertjes drinken in Fremont Brewery en daarna naar een pingpongbar. Een beetje vergelijkbaar met de opzet van een bowlinghal. Hjalmar en zijn aanstaande schoonvader waren goed aan elkaar gewaagd. Daarna bij Dick's een echte Seattle hamburger gegeten om de avond af te sluiten.  Jan Maurits en John waren rond half 2 thuis. Je merkt wel dat ik hier niet bij was, want ik kan er niet zoveel over vertellen! In elk geval hadden zij ook een gezellige avond met elkaar.

Fremont brouwerijIn de tafeltennishalTafeltennisNog even een snack halen

Vanmorgen startten we rustig op, we lagen vannacht niet echt vroeg in bed. Vanmiddag stond een tochtje met de boot van John en Mary op het meer op het programma. De boot lag letterlijk aan de overkant van de weg in het water, maar we gingen met de auto. Je moet weten dat de oprit naar John en Mary’s huis echt heel steil is. En met alle koeltassen en -boxen is te voet geen optie! Wat kun je zeggen van een boottocht. Het was heerlijk! Mary had allemaal left overs van het feestje van gisteren meegenomen, zodat we heerlijk konden snacken aan boord. We hadden onze zwemkleding aan onder onze kleren, zodat we zouden kunnen gaan zwemmen. Nicole ging als eerste, daarna ik en tot slot Hjalmar. Het water was niet heel warm, maar het was goed te doen. Het weer is een beetje in de war; afgelopen weken is het hier heel heet geweest en gisteren sloeg het om en hadden we zelfs wat regen. Niet te vergelijken met wat jullie in Nederland te verduren hebben gekregen. Vanmorgen was het bewolkt, maar vanmiddag kwam de zon toch weer door.

Wachten om aan boord te gaanAfkoelenZonnebrand factor 60AanmerenKustlijn

Het is half 7, we kunnen even in ons eigen appartement zitten en dan gaan we straks downtown Seattle. We nemen John en Mary mee uit eten.

20230806_20182220230806_20491520230806_20492520230806_205001

1. Elma:
    7 augustus 2023
    Heerlijk zeg! Als het droog is en niet te koud dan is een boottocht altijd fijn 😉😎
  2. Kees Verhoek:
    8 augustus 2023
    Klinkt als leuk en gezellig. Heerlijk zo’n bijkomdag na al het feestgedruis.