Vicksburg en zo...

21 september 2017 - Vicksburg, Mississippi, Verenigde Staten

Naar Vicksburg MI

En dat was New Orleans, ofwel 'Nola', zoals de stad liefkozend door haar inwoners wordt genoemd. Deze dag hebben we gebruikt om naar Vicksburg te rijden. Morgen gaan we naar Memphis en wij vonden het fijn om deze rit in tweeën te hakken.           Eerlijk gezegd hadden we vandaag allebei een dipdagje. Jan Maurits kreeg gedurende de dag steeds meer hoofdpijn en ik heb 3 nachten niet zo denderend geslapen en dat heeft nu even z'n weerslag. Morgen weer in de herkansing!
We hadden in elk geval wel een paar bijzondere dingen; het gas om te koken was bijna op en dat konden we op de camping bij laten vullen. We vroegen om 'gaz' en de dames achter de balie keken ons vreemd aan. 'For cooking', zieden we er nog bij. Dat moest natuurlijk 'propane' zijn 🙊 Vergeten we nooit meer. Omdat we ook moesten tanken, deden we dat vlak bij een benzinestation bij de camping. Het was even een rare gewaarwording dat wij de enige twee blanken waren bij het benzinestation en in het winkeltje. Voor ons een keer de omgekeerde wereld. Wist je trouwens dat benzine in Amerika goedkoper is dan diesel?
Onderweg maakten we een stop om koffie te halen. De man achter de toonbank vroeg waar we vandaan kwamen (dat vraagt bijna iedereen, blijkbaar belangrijk om te weten en dan te gaan koppelen: ik heb een neef die daar en daar in Nederland woont etc). De man vroeg wat voor taal wij spraken. Hij vulde zelf in:'Do you speak Greek?' Die kenden we nog niet 😂 We kwamen er bij de stop ook achter dat het klepje waar de gaskraan achter zit nog open stond!

Onderweg van Nola naar Vicksburg

Onderweg ben ik eens gaan bijhouden hoeveel soorten fastfoodrestaurants er zijn. Er zijn hele stukken langs de highway waar je bij zowat elke afrit een stuk of 6 van die restaurants hebt zitten: Sonic, Wafflehouse, Wendy's, Burgerking, Popey's, Your Mom's, Taco Bell, MacDonalds, KFC, Chili's, Subway en dan nog een enkeling met de mooie naam Master Chef, Mike's Catfish of Hi Ha Hamburger. Ik ben na 3 afritten gestopt met opschrijven, maar er zijn er dus nog meer! Waar er ook veel van zijn is kerken. Heel veel (piep)kleine kerkjes en grotere tot hele grote kerken. Methodist, Baptist, Presbyteriaans, een enkele Katholieke. Ze hebben mooie namen: Abundand life church, Church of Christ, New Beginning, Church of Christ the Redeemer en ga zo maar door. En wij dachten dat we in Nederland veel kerken hadden...

Voordat we naar de camping gingen, wilden we eerst het Vicksburg Military Park bezoeken. https://www.tripadvisor.nl/Attraction_Review-g60985-d104724-Reviews-Vicksburg_National_Military_Park-Vicksburg_Mississippi.html Hier heeft een heftige strijd gewoed vanwege de burgeroorlog in 1863. We waren er tamelijk onvoorbereid naar toe gegaan, dus we kunnen er niet zo veel over zeggen. In elk geval was het een prachtige route die met met de camper konden volgen, met veel standbeelden en gedenkplaatsen. We konden meestal niet blijven staan om goed te kijken omdat de camper te groot was. Er is vast wel goed boek over deze periode te vinden, waardoor het voor ons wat duidelijker wordt. Wie heeft een tip? Een gedeelte van het park was afgesloten vanwege onderhoud. Wij waren een beetje de weg kwijt en moesten draaien met de camper, op zo'n smal weggetje. Jan Maurits kreeg wel even een duimpje omhoog van een automobilist die daarop moest wachten. En toen stond daar die brievenbus langs de kant van de weg. Waarom zetten ze die dan ook zo dicht aan de straat? Nou ja, brievenbus nog heel, een krasje langs de zijkant van de camper (maar die is inmiddels weggepoetst) en een deuk in Jan Maurits zijn ego 😜

Military Park in Vicksburg

We zitten dus nu voor 1 nachtje op een vrij eenvoudige camping. Maakt niets uit, de begroeting was weer allerhartelijkst en er is een klein zwembad. Heerlijk om even in af te kunnen koelen.

Camping in Vicksburg

Morgen naar Graceland.... (Zo heet de camping 😄

Ps. Foto's uploaden lukt vandaag absoluut niet 😳🙄😠

Pss. We zijn er achter gekomen dat het héél makkelijk is om linkjes toe te voegen in het verhaal, dus dat hebben  we hier een daar gedaan!

Psss. Reageren mag. Vinden we leuk 😉