In New Orleans!

18 september 2017 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Naar New Orleans LA

Weer onderweg vandaag. We zijn vandaag in 4 staten geweest, te weten Florida, Alabama, Mississippi en nu in Louisiana. Eindelijk in New Orleans. Misschien gaat het tegenvallen, maar wij hebben er heel veel zin in. We waren lichamelijk wel weer toe aan een ritje, want we kunnen eigenlijk nergens lekker zitten; de uitvouwstoeltjes die bij de camper horen bieden niet veel ondersteuning, de hele tijd aan de picknicktafel zitten is ook niet ideaal en de bankjes in de camper zitten na een tijdje ook niet meer lekker. Eigenlijk zijn alleen de stoelen voorin fijn. Dus kwam het goed uit dat we vandaag weer een paar uren onderweg waren 😄

New Orleans en omgeving            Vlakbij New Orleans

Het is mooi om het landschap steeds een beetje te zien veranderen. Van vlak en bebost naar steeds meer water. We zijn vandaag over talloze bruggen gegaan. Die betonnen bruggen overspannen enorme wateren. Het zijn steeds 2 bruggen met 2 rijstroken. De ene brug de ene kant op en de andere met 2 rijstroken de andere kant op. Bij New Orleans was het heel druk. Het wegdek werkte ook niet echt mee. Met een enorme knal kwamen we op een rijstrook terecht waarvan de bovenste laag asfalt was afgeschraapt. We vlogen nog net niet allebei een stukje van onze stoel omhoog en het is een wonder dat alle serviesgoed nog heel is. Ook lastig was het deze keer dat we het laatste stuk van de reis niet met de navigatie konden doen. We moesten ouderwets de route op papier volgen. En dat ging prima.

Bij de receptie van deze camping kregen we meteen veel informatie. We namen de folders mee en omdat we toch al weten wat we hier willen doen, hadden we al snel wat opgezocht. De vriendelijke dame bij de receptie ( ik ben haar naam even kwijt, maar ze komt oorspronkelijk uit New York 🤔) reserveerde netjes voor ons.              Aan de overkant van de camping is een dollar-store en daar haalden we nog wat dingetjes en daarna gingen we heerlijk afkoelen in het zwembad. Ook weer met leuke 'not to do-bordjes', maar daar maken we morgen een foto van.

Het is nu kwart voor 9, we zitten binnen, want we worden buiten anders helemaal lekgeprikt, voor zover dat nóg verder kon 😩 We gaan een beetje op tijd onder de wol, nou ja, wol, een laken is bijna nog te warm! Morgen vroeg op en een drukke dag voor de boeg. Wat we gaan doen, dat horen jullie morgen 😘

House in New Orleans