Eindelijk in Florida!

16 september 2017 - Navarre, Verenigde Staten

Naar Navarre

Volgens mij zitten we op één van de leukste campings ooit en wij hebben wat afgecampeerd. Vandaag reisden we van Alabama naar Florida. Weer een hartelijke ontvangst. Daarna werden we naar onze plek gebracht en Jan Maurits kreeg keurig aanwijzijngen, zodat hij de camper in één keer goed achteruit kon inparkeren. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het is hier nóg warmer dan in Montgomery. Op het moment van schrijven is het bijna 10 uur 's avonds en nu is het pas lekker om buiten te zitten. De camping is voor een groot deel een rv-park, maar er staan ook kleine huisjes die je kunt huren. Die huisjes zijn in allerlei pasteltinten geverfd, wat het park een Caribische look geeft. Overal hangen leuke bordjes met grappige teksten in dezelfde stijl. We zitten vlak aan zee. Het kleine strandje is kunstmatig, maar dat mag de pret niet drukken. Een paar ligstoelen en een aantal schommelbanken maken het geheel compleet. Daarnaast is er een lange pier de zee in. Daar hebben we vanavond prachtige foto's gemaakt van de zonsondergang.

Camping De schattige huisjes van de camping

Sunset Nog een sunset

De reis verliep voorspoedig; het tweede deel ervan moesten we van de highway af en kwamen we door een aantal plaatsen. Mooie plekjes om meteen verliefd op te worden, met schattige huisjes met een veranda tot en met saaie dorpen. Goed onderhouden bungalows tussen mooie bomen en keurig gemaaid gras en verwaarloosde trailers in verwaarloosd gebied. En alles daar tussenin. Tot twee keer toe hebben we langs de kant van de weg gestaan, omdat er een begrafenisstoet langskwam. Bij de eerste stoet waren er 5 of 6 politiewagens met zwaailicht, dan de begrafenisstoet en aan het eind weer een politieauto. De tweede keer dat we dat zagen werd er zelfs een kruispunt voor afgezet. Indrukwekkend om te zien hoe íedereen langs de weg stil bleef staan, beide richtingen op.

Zojuist hebben we voor het eerst in een restaurant gegeten, eentje gericht op seafood. We besloten om het voor- en hoofdgerecht te delen. Want de porties zijn hier aanmerkelijk groter. En vetter! We namen als hoofdgerecht alligatorvlees op een bedje van rijst met wat paprika en tomaat. Daarna de Fishermans platter. Gelukkig dat we die gedeeld hebben, want ik kon al heel snel niets meer op. Ik weet niet precies wat het allemaal was, maar het was in elk geval allemaal gefrituurd. Behalve de aardappelen. Gezonde keuze, dacht ik nog, niet wetend dat ze zwommen in de boter 😜 We namen er een lokaal biertje bij. Mackenzie bediende ons en vond het superleuk dat wij uitgerekend haar restaurant hadden uitgekozen om voor het eerst in Amerika uit eten te gaan. Het eten dat over was mochten we meenemen ( do you want to box it?) en dat hebben we gedaan, gewoon omdat het kan.

Alligator Fisherman plate

1. Jannet:
    17 september 2017
    Gewoon lekker opeten, en de porties zijn met 20 jaar geleden niet veel verandert🤗
  2. Ernst:
    17 september 2017
    Eet smakelijk voor de rest van de week.
  3. Elma:
    18 september 2017
    Echt geen medelijden met jullie hoor :)
  4. Jan Maurits en Idwer:
    18 september 2017