To Jack Daniels and beyond

26 september 2017 - Chattanooga, Tennessee, Verenigde Staten

Naar Lynchburg Naar Chattanooga

Nadat we een miscommunicatie met Garmin hadden en bijna op het vliegveld van Nashville waren beland, reden we toch richting Chattanooga, of eigenlijk eerst Lynchburg. Daar zit de Jack Daniels distilleerderij en aangezien je op één been niet kunt lopen, gingen we vandaag een tweede whisky-imperium bezoeken. Hoewel Jack Daniels volgens kenners geen echte whisky is, was het leuk om te zien hoe zij hun product maken. We kregen een rondleiding van Brandi en dat deed ze met volle overtuiging. Veel Amerikanen, een Spaans stel, Britten, mensen uit Australië en wij. Voordat we aan de tour begonnen, moesten we eerst onze legitimatie laten zien. Wat?! Inderdaad, tot twee keer toe. Een formaliteit, maar toch. De tour eindigde in een proeverijtje met 4 verschillende soorten. Brandi deed dat ook heel goed en legde duidelijk uit wat de bedoeling was: kijken, ruiken en dan voorzichtig proeven. Tussendoor je mond en neus neutraliseren door een slok water te drinken en ergens aan te ruiken, bijv. aan je arm of je mouw. Het water wat je trouwens in een restaurant krijgt of vanmiddag bij de proeverij smaakt echt afschuwelijk! Chloorsmaak 😩
The line up!JD oudjeIdwer en Jack
Na de proeverij gingen we nog even Lynchburg in, een schattig klein plaatsje, dat ons allebei aan 'Back to the future' deed denken, ook al was dit vele malen kleiner. We aten een broodje bij een klein restaurant. Ik had een croissant met kipsalade. Een bijzondere en lekkere combi.

LynchburgBenzinepomp

We verlieten Lynchburg weer en reden een eind over de gewone wegen, op weg naar interstate 24south. Het is grappig om te zien hoe de bouwstijl langzaam steeds verandert. Nu ook weer schattige huizen, maar nét iets anders dan hiervoor. Het landschap veranderde van meer heuvelachtig in nog meer heuvelachtig. Er waren zelfs een paar uitwijkplekken voor vrachtauto's wanneer ze in de bergen niet goed meer kunnen remmen. Aan de linkerkant van de weg... In Frankrijk en Spanje hebben we ze altijd aan de rechterkant gezien. In de buurt van Chattanooga kwamen we in de spits terecht, maar Garmin leidde ons keurig naar de camping. En nu zitten we buiten (tot nu toe nog geen last van muggen) met op de achtergrond het geluid van hard optrekkende auto's, alsof er straatraces worden gehouden 😱 Wel een verschil met de vorige camping, waar de brutale eekhoorntjes de meeste herrie maakten.
Richting Chattanooga
Morgen gaan we naar een camping ergens in de bush. Geen idee of we dan internet hebben. Zo niet, dan houden jullie dat verhaaltje tegoed.