Walking in Memphis

23 september 2017 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

We zullen niet weer met een liedje beginnen, maar vandaag liepen we door Memphis. Wat een relaxte stad! De meeste plezierige ervaring tot nu toe. Met een busje gingen we eerst naar de Sun Studio's. Daar kregen we een rondleiding door een hele leuke gids. Er zijn veel dingen van de begintijd bewaard gebleven, maar tot op heden wordt de studio nog gebruikt. Na 7 uur 's avonds gaat het museumgedeelte dicht en kunnen artiesten hier hun muziek opnemen.

In de Sun studio Drumstel van U2 https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sun_Studio

Na de rondleiding stond het busje weer klaar en stapten we vlak bij Bealestreet uit. Daar kon je kiezen of je naar de Gibson gitaren fabriek ging, het Rock and Roll museum of naar Bealestreet. Wij deden het laatste. In de afgelopen 2 weken hebben we meer musea bekeken dan de afgelopen 2 decennia, denk ik... 😄
In Bealestreet stonden alleen maar auto's. En geen gewone, maar voornamelijk Corvettes. Het bleek dat vandaag de jaarlijkse tentoonstelling was, dus iedereen was druk bezig geweest zodat de auto's er prachtig uitzagen. Bijzondere modellen, met vleugeldeuren voor en achter suicide-doors. We bleven onze ogen uitkijken. Het was inmiddels rond het middaguur en we begonnen trek te krijgen. We bestelden een broodje pulled pork en chicken bij Will's big bbq. 2 grote rookbarbecues stonden buiten en daar kon je het vlees op je broodje laten leggen. Héérlijk! Daarna zijn we nog wat rond wezen dwalen in Memphis en naar de Mississippi gelopen.

Broodje pulled pork voor Jan Maurits Een van de vele Corvettes.

Om half 3 kwam het busje er weer aan en gingen we terug naar de camping, waar we heerlijk konden afkoelen in het zwembad. Daar raakten we in gesprek met een Nederlands echtpaar, dat een dag na ons was aangekomen en ook een dag later weer vertrekt. We hadden bij hetzelfde bedrijf de camper opgehaald. Zij waren vaker in Amerika geweest en rijden wel eens een camper van de fabriek naar de plek waar die verhuurd gaat worden. Dan heb je een relatief goedkope vakantie. Gister spraken we een ander echtpaar, Amerikaans, waarmee we op dezelfde camping in Vicksburg hadden gestaan. Zij vallen wel op met hun kampeermiddel, een A-liner. Dat lijkt een vouwwagen wanneer het achter de auto zit, maar uitgeklapt is het een caravan met een puntdak.  It's a small world after all 😄

Nu gaan we ons klaarmaken om uit eten te gaan. We worden gehaald en gebracht met een rose limo. Only in America!

De limo naar het restaurant

1. Klazien:
    24 september 2017
    Dat ziet er allemaal geweldig uit. Geniet er nog even van!